Wednesday, May 18, 2011

Bibir kering tanda badan dehydrated.

Aku ni dari kecik lagi dah terkenal dengan perangai yang selalu nak cari penyakit bila dah sihat walafiat cenggini. Ingat lagi dulu masa tadika aku demam teruk before nak duduk exams. hah! jangan ingat tadika takde exams tau dulu..hehe..tapi, yela sakit sakit jugak tapi aku ni pelik..exams je sakit aku datang...mcm WTF kan? flu lah, demam lah..macam-macam lagi la yang datang..kesian aku..sampai ayah aku cakap aku ni macam ada fobia nak exam..ada ke fobia tu wujud?

Lepas tu ada satu lagi insiden bila aku nak PTS yang dulu nya masa kita Year 3 kena duduk paper ni sebab nak qualify kan kita either boleh masuk darjah 4 ke darjah 5..masa tu aku kena demam teruk jugak..kali ni lagi teruk sampai aku tak lalu makan..duduk paper tu pun sebab terpaksa pergi..kang tamau pergi kang kena babab lak..hehe..yang ajaibnya lepas duduk exam tu demam aku terus hilang. pelik kan?

Sekarang, benda tu dah berlalu lama dah..dah nak masuk 21 dah aku ni.. ( perasan tua tetiba ) semakin bertambah umur aku, bertambah la jugak penyakit aku.. sekarang ni aku dah ada gastric, dah ada migraine.. haish! muda-muda dah ada.. geram betul aku..Bibir aku lak dah kering ni..tanda tanda tak cukup air dalam badan la ni. lepas tu sakit kepala aku kerap je mengunjungi aku di masa cuti ni. haish. potong stim betul lah! ada je..Ubat aku yg umur 21 ni dah full satu container. geram! hari-hari kena makan vitamin lak tu..haish..

Persoalannya, sampai bila aku nak bergantung dengan ubat ni? jaga macam mana pun badan ni tetap gak sakit..minum air satu gelen pun..haish..sabar je la aku..kena gak tahan penyakit ni..satu je harapan aku..hopefully lepas ni takdela penyakit pelik-pelik yang aku dapat.. tetap jugak jaga kesihatan ni..aku muda lagi kot?

Lepas ni shana, minum je air manyak2..segelen, satu tong pun takpe ye? makan vitamin hari hari pun takpe ye? bagi lebih sikit vitamin dalam badan tu.. makan kena ikut time tau? jangan skip makan lak..kang gastric! haishh.. lepas tu jamu jangan lupa makan, kang kena bebel mummy baru terhegeh-hegeh nak makan. haish!

Kan dah kena bebel, padan muka! Hehehehe.. 

No comments:

Post a Comment