Monday, June 27, 2011

Hidup ini adil ke tak?

Kalau kopi takde gula or creamer rasa macam tak lengkap. tapi tak semua orang macam tu kan? some prefer susu instead of creamer. tapi, in the end result dia tetap sama. a perfect cup of coffee. dalam hidup ini pun, ada masam dan manis nya.

manis yang kita rasa berlainan namun mampu memberikan senyuman yang bukan palsu sepanjang hari. walaupun hanya untuk seketika, itu yang akan kita ingat sampai bila-bila.

masam yang buat kita mengalah, terasa seperti kepala lutut tidak mampu untuk bangkit semula. mengalah seolah-olah kita telah kehabisan tenaga yang tidak mampu untuk di refill semula.

bopren aku kata, sekarang ni learning curve aku. semua benda buat aku rasa macam nak emo. hari-hari aku kena menghadap benda yang sama. *sedih* betul lah apa orang kata, kalau kita jauh dari ALLAH, Dia pun akan menjauhkan diri dari kita.

kalau ikutkan stressed ni dah lama aku lari. biar semua orang tak tahu aku kat mana. aku tak tahu sampai bila aku boleh handle semua ni. bila aku mengadu dengan bopren, tau apa dia cakap? "nak nikah lepas diploma?" *giggles* kalau aku angguk pun bukan dia nampak kan? cakap pun via phone jer. aku nak semua stable, then my own life. aku tak sabar nak rasa life yang aku betul-betul berdiri atas kaki aku sendiri. aku tahu, aku kena kuat nak lalui semua ni. bila aku mengadu dengan kawan aku, dia kata aku dah lama sangat kuat. sebab tu air mata tak habis-habis nak mengalir. dia kata dunia ni berbeza, cara orang release tension juga berbeza. dia kata dalam diri aku ada hero yang akan sambut aku kalau aku jatuh. tapi, kenapa bila aku jatuh semalam yang ada hanyalah bopren, kiki, ayee and ayah. aku tahu sorang pun taleh nak buat apa-apa kecuali to calm me down. aku dilemma. aku tahu by rights aku dah boleh duduk sendiri, or to choose to live with who. tapi, kalau aku pergi nanti siapa nak call ayah malam-malam nangis mengadu? nanti siapa nak buat coffee terbaik untuk mummy? siapa nak gosokkan baju Adik?

aku tak tahu sampai bila aku mampu bertahan dengan hidup macam ni. dah nak masuk 21 tahun aku hidup, dalam masa ni jugak la aku mampu bertahan dari kecik. so, kau rasa aku mampu bertahan untuk tahun-tahun yang seterusnya? *ragu-ragu* bila saat-saat macam ni, aku rindukan arwah nenek. kalau ada arwah, mesti dia faham macam mana aku rasa. sekarang, aku buntu. kalau boleh, hari ni jugak aku lari. mulakan hidup baru. aku betul-betul tak tahan. tapi ayah selalu cakap, ALLAH menguji tu tandanya Dia sayang.


kalau masa-masa macam ni aku teringat dekat lagu Through The Rain by Mariah Carey. betul-betul mengena dengan situasi aku. nak bait-bait kata lagu tu? nahh..hamek korang. lepas tu hayati betul-betul. aku sampai mampu mengalirkan air mata setiap kali aku dengar lagu ni.

When you get caught in the rain
With no where to run
When you're distraught and in pain without anyone
When you keep crying out to be saved

But nobody comes and you feel so far away
That you just can't find your way home
You can get there alone
It's okay, what you say is

I can make it through the rain, I can stand up once again on my own
And I know that I'm strong enough to mend
And every time I feel afraid I hold tighter to my faith
And I live one more day and I make it through the rain

And if you keep falling down, don't you dare give in
You will arise safe and sound, so keep pressing on steadfastly
And you'll find what you need to prevail
What you say is

I can make it through the rain, I can stand up once again on my own
And I know that I'm strong enough to mend
And every time I feel afraid I hold tighter to my faith
And I live one more day and I make it through the rain

And when the rain blows, as shadows grow close
Don't be afraid, there's nothing you can't face
And should they tell you, you'll never pull through
Don't hesitate, stand tall and say

I can make it through the rain, I can stand up once again on my own
And I know that I'm strong enough to mend
And every time I feel afraid I hold tighter to my faith
And I live one more day and I make it through the rain

I can make it through the rain
As I live once again
And I live one more day
I can make it through the rain
Yes you can
You gonna make it through the rain





sedih tak? *kesat air mata jatuh* dahlah, aku nak layan perasaan. *duduk seorang menangis* 

No comments:

Post a Comment