Sunday, June 26, 2011

aku : part III

aku kira jiwaku yang masih muda remaja ini masih lemah, kudrat seorang perempuan muda juga ada namun aku seolah-olah tidak mempunyai tenaga untuk menguruskan segalanya. lalu, dengan itu sekali lagi di bawah kesuraman lampu tidur ini aku biarkan jemari yang tidak runcing ini menari di atas keyboard laptop dengan lancarnya.

aku tidak ubah seperti burung yang kehilangan sayapnya, sama seperti orang buta yang kehilangan tongkatnya. bukan sekali dua, malah sering kali aku merasakan diri ini sentiasa bertopengkan senyuman palsu. sampai bilakah?

aku sama sahaja seperti kalian. cuma pembawaan watak kita dalam dunia realiti ini berbeda. justeru, jangan disamakan emas dengan permata. aku juga punya harapan. sama seperti kalian juga. hanya masa yang menentukan bila senyuman itu akan pudar.



p/s: kalau kamu belum menemui jawapan yang pasti, apatah lagi aku. kata bopren: ini learning curve aku. *mengeluh* 

No comments:

Post a Comment