Tuesday, August 2, 2011

aku goyah lagi.

sesaat demi sesaat berlalu. aku masih macam ni jugak. dok pandang je handphone kat sisi. tunggu apa pun aku sendiri tak tau. Windows Media Player ku tak habis-habis mainkan lagu Fauziah Latif, Francisca Peter dan Aishah. konon lah nak amek mood kan? masaalahnya, mood memang dah ada. nak luahkan dengan kata-kata tu yang payah. seumpama terkunci dari dalam. keluhan demi keluhan aku lepaskan perlahan. kadang-kadang berat. 
yang aku tahu dalam kepalaku terbayang wajah kamu. kata hati tidak berhenti membisikkan namamu di segenap ruang pelosok jiwa dan raga. aku rindu yang teramat. sudah tidak tertahan rasanya. tiba-tiba terfikir, beginikah rasa rindu Allah kepada ku yang khilaf? aku pasti rasa rindu yang ada pada-Nya lebih kuat daripada apa yang aku rasakan sekarang ini. berat aku rasakan kali ni. 

jiwaku goyah. hinggakan aku berjalan terumbang-ambing di lambung ombak rindu. ingin saja aku bisikkan pada angin lalu ; wahai kasih, aku rindu. pulanglah! aku menanti dengan penuh sabar di sini. ku depakan tangan, tapi apa yang aku peluk hanyalah bayang-bayang mu saja. *mengeluh..berat*

hatiku runsing. hinggakan makan tak kenyang, tidur tak lena, mandi tak basah di buatnya. oh, beginikah rasa nya cinta? *risau*

aku tidak mampu berkata-kata lagi, tak mampu mendengar apa sahaja. satu yang ku tahu hanyalah, aku perlukan kamu. 

No comments:

Post a Comment