Sunday, August 21, 2011

time flies by but nothing big will change except for our age eh?

Ramadhan ke Syawal

time flies. dari bulan Ramadhan yang mulia ke bulan Syawal. kali ni semuanya aku rasakan sunyi. arwah nenek dah takde. ayah x sambut raya kali ni dengan ktaorang for the second year. aku tak tahu kenapa raya kali ni aku rasa sunyi sangat. rasa macam takde mood nak raya pun ada. tapi, bila aku tengok muka mummy, betapa bahagianya wajah yang bertemankan tangan yang sentiasa menguli tepung setiap kali raya, now the kitchen is hers again. :) ego ku menurun. aku jadi cair. aku tolong juga mummy di dapur. sekarang ni aku tak tahu berapa ramai anak gadis yang pergi dapur tolong ibu. lagi-lagi masa nak raya macam ni kan? untunglah bakal mertua. sejuk perut ibu mengandung ni. aku ni, seganas-ganas aku, serempit-rempit aku, aku pandai buat cake korang tahu? cookies pun aku pandai. cuma malas je. HAHA! tapi tu lar, kena ada kemahuan baru lah tangan aku bergerak kaki aku melangkah. *giggles* kalau tak, jangan harap lar ye?



Reports untuk L.I

Haaa...ni lagi satu benda aku kena settle cepat-cepat. kalau tak, naya. sekarang ni aku dah malas nak fikir pasal benda lain. nak fikir pasal report, pasal debate, pasal family aku. tapi aku takut semua ni buat aku jadi heartless lover balik. tahu tahu je aku dah berubah. tak lama mana pun, tak sampai satu tahun aku dah mula rasa nak give up. benda ni pulak kena ada 100% commitment and hardworking. tapi, macam aku tak tergerak langsung je nak habiskan cepat-cepat. mata aku pulak malam-malam sekarang cepat je nak tutup nak masuk layar bahtera nan indah. poyo je. pemalas betul. entah mana lah aku dapat penyakit nih.


Blog dan Perasaan


perasaan ni benda yang aku kira benda yang complicated. dulu, aku tak pernah nak fikir pun pasal benda ni. buat semak fikiran je. tapi sekarang, bila umur dah nak masuk 21 tahun aku rasa irritated/annoyed dengan diri sendiri yang tak pernah tak fikir pasal benda ni. menyampah mak nok..sekarang ni sampai dua blog aku buat. kadang-kadang tu aku rasa macam nak buat diri ni macam Prof Snape dalam Harry Potter series tu. Keras kat luar tapi dalam hati goyah. Tapi, bila dah jadi macam ni lak ada je orang tak puas hati. lagi lah aku menyampah dengan diri aku. ye tak? dah jadi myself karang, ada je orang nak aku berubah. takleh ke kalau aku jadi diri aku sendiri? nampak sangat kau orang tak terima aku seadanya kan?


No comments:

Post a Comment